Retourneren & Ruilen

1. Ruilen en Retourneren

Je kan een artikel retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst.
Wil je iets ruilen, plaats dan een nieuwe bestelling op onze webshop.
Stuur het artikel dat je wil ruilen aan ons retour. Op deze manier verloopt het ruilen het snelste en weet je ook zeker dat het artikel dat je wil ontvangen nog op voorraad is.

Volg voor het terug sturen de onderstaande stappen.

Wij betalen mee!
We komen je tegemoet in de kosten voor retourzending. Je betaalt dan geen € 6,95 maar het tarief zoals genoemd onder punt 4. 
Gebruik hiervoor het DPD-retourlabel, zie de instructie bij punt 2.
Bij de DPD-Parcelshop hoef je ter plekke niet te betalen, je bijdrage voor retourzending wordt verrekend bij de creditering van je pakket.

2. Print je DPD-retourlabel. Hoe stuur ik een artikel retour?

Wil je een artikel retourneren dan kan dit binnen 14 dagen na ontvangst. Je kan je pakket terug sturen met DPD. Lees hieronder hoe je een artikel(en) kan retourneren.

  • STAP 1: Maak je retourpakket klaar

    • Bij je bestelling zit een Factuur/Retourformulier. Vul hierop de reden van retour in en stuur dit mee.
    • Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug.
    • Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en skates mogen niet als retourdoos worden gebruikt; verpak deze doos altijd in een extra doos.
    • Print je persoonlijke retourlabel: zie de onderstaande aanwijzingen.
    • Plak het retourlabel op je pakket. Zorg dat alle andere labels op het pakket zijn verwijderd of doorgestreept, zodat het pakket naar het juiste adres wordt gestuurd.
  • STAP 2: Print je persoonlijke retourlabel

    • a. Vul je ordernummer en je e-mailadres in; het emailadres dient ter controle en moet gelijk zijn aan het emailadres waarmee je je bestelling hebt geplaatst.
    • b. Print je retourlabel en plak het op je pakket. Let op: Je kan per ordernummer eenmalig een retourlabel printen.
  • STAP 3: Breng je retourpakket naar een DPD-parcelshop bij jou in de buurt

    Voor de DPD-parcelshop bij jou in de buurt kijk je hier >. 
    Bij de DPD-Parcelshop hoef je ter plekke niet te betalen, je bijdrage voor retourzending wordt verrekend bij de creditering van je pakket.
    Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.
    Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kan je je retourzending volgen op de website van DPD. Je kan dan zien of je pakket al bij ons binnen is.
    Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail. Zie de verwachte retourtijd onder punt 4.

3. Een andere vervoerder dan DPD

Je kan je pakket ook met een andere vervoerder versturen dan met DPD. Stuur je pakket naar het onderstaande adres. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
Bewaar het verzendbewijs altijd goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

SkiWebShop
Penningweg 23
4879 AE Etten-Leur
Nederland

4. Eigen bijdrage voor je retourzending

Je betaalt een kleine bijdrage voor de retourzending. Dit bedrag wordt automatisch in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Landen Eigen bijdrage retourzending Vervoerder Verwachte retourtijd
Nederland € 3,95  DPD 4 dagen
België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk € 4,50  DPD 4-6 dagen
Denemarken, Finland, Griekenland, Groot Brittannië,
Hongarije, Ierland, Italië, Polen, Portugal,
Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden
€ 7,00  Zie op Retourlabel 1-2 weken
Overige landen kosten locale vervoerder   1-2 weken


5. Retourzending volgen

Je kan je retourpakket volgen met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat. Om je retourzending te volgen ga je naar de website van de vervoerder waarmee je je pakket hebt teruggestuurd. 
Zodra de retourzending bij ons binnen is, ontvang je een email van ons.
Bewaar het verzendbewijs altijd goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

6. Verrekening

We storten het bedrag van het artikel(en) dat je terug stuurt terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt hiervan een bericht per e-mail.
Retourneer je je bestelling volledig dan wordt het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug gestort. Je betaalt dan alleen een kleine bijdrage voor de retourzending, zoals genoemd bij punt 4. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op het bedrag dat je terug krijgt.
Houd rekening met een verwerkingstijd van 2-3 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen.
Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren.
Mocht je na 5 werkdagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Dan kijken wij met je mee. Of misschien is de bevestiging in je spambox terecht gekomen?

7. Defect artikel retourneren

Wij doen er alles aan om een perfect artikel te leveren. Mocht een artikel desondanks niet in orde zijn bij ontvangst, laat dit dan direct aan onze Klantenservice weten via het contactformulier.
Geef een duidelijke beschrijving en stuur ook foto's mee. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over een oplossing of de verdere procedure.

8. Ski's retourneren

Wil je ski's terug sturen neem dan eerst contact op met onze Klantenservice via het contactformulier. Beschrijf hierin de reden van retour en voeg eventueel een foto toe.
Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over de verdere procedure.