Retourneren bij SkiWebShop

Alles over het (deels) retourneren van je bestelling

 

Ruilen

Ruilen is helaas niet mogelijk, dit heeft te maken met onze online voorraad. Wij willen in eerste instantie natuurlijk zorgen dat het gewenste ruil product geleverd kan worden. Om het product te kunnen ruilen dient het eerst in ons magazijn te zijn en hier vervolgens verwerkt te worden. Het retour verwerkingsproces kan tot 7 werkdagen in beslag nemen. Doordat er veel besteld wordt kan het gebeuren dat het product dan uitverkocht is voordat de retour is verwerkt. Door opnieuw te bestellen ben je er zeker van dat het gewenste product er nog is. Als de bestelde maat te groot of te klein valt, kun je dus je producten binnen 14 dagen retourneren (met ons retourlabel) en een nieuwe order plaatsen via de website voor het gewenste product.



Retourneren

Volg onderstaande stappen om je artikelen retour te sturen:

  • 1
    Artikelen kun je binnen 14 dagen retourneren.
  • 2
    Stuur de artikelen compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar ons.
  • 3
    Kruis op het retourformulier aan waarom je het product terugstuurt en doe dit formulier in de doos
  • 4
    Plak het bijgeleverde retourlabel op de doos en geef het pakket af bij een PostNL punt.
  • 5
    Na ontvangst van je pakket wordt je geld binnen 7 werkdagen teruggestort op je rekening.

STAP 1: Retour termijn

  • Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retour sturen, mits niet gedragen en voorzien van originele labels.

 

STAP 2: Retourpakket inpakken

  • Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug.
  • Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en skates mogen niet als retourdoos worden gebruikt; verpak deze doos altijd in een extra doos.

 

STAP 3: Retourformulier invullen

  • Bij je bestelling zit een Factuur/Retourformulier. Vul hierop in wat de reden van retour is en stuur dit mee in de doos. Heb je geen retourformulier ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

STAP 4: Retourlabel

  • Plak het retourlabel dat je bij je bestelling hebt ontvangen over het label waar je adresgegevens staan vermeld. LET OP! Zorg ervoor dat de barcode niet over de naad heen komt, want dan kan het voorkomen dat de barcode niet goed gelezen kan worden.
  • Breng je retourpakket naar een PostNL-punt (Nederland) of een DPD-parcelshop (België) bij jou in de buurt.
  • Voor een DPD-parcelshop bij jou in de buurt kijk je hier en voor een PostNL-punt hier

LET OP: Bewaar je verzendbewijs

    • Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.
    • Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kun je je retourzending volgen op de website van PostNL (Nederland) of DPD (België). Je kunt dan zien of je pakket al bij ons binnen is.
    • Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail. 

 

STAP 5: Verrekening

  • We storten het bedrag van het artikel(en) dat je terug stuurt terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt hiervan een bericht per e-mail.
  • Omdat wij onze prijzen zo laag mogelijk willen houden, vragen wij een kleine eigen bijdrage van €1,00 voor het retourzenden van je pakket. Deze euro houden wij in bij het terugbetalen van je bestelling. Als je voor een standaardlevering gekozen hebt en deze volledige retour stuurt, ontvang je, naast het complete orderbedrag min 1 euro, ook de gemaakte verzendkosten terug. Eventuele toeslagen blijven voor eigen rekening en worden niet teruggestort bij een retourzending.
  • Let op: toeslagen, zoals eilandtoeslag worden niet gecrediteerd. Extra gemaakte verzendkosten, zoals bijvoorbeeld avondlevering of express delivery, worden niet teruggestort na het retourneren van je complete bestelling.
  • SkiWebShop rekent geen BTW op bestellingen met een afleveradres buiten de Europese Unie. Het is echter mogelijk dat u invoerkosten moet betalen voor de producten die u heeft besteld. Deze kosten zijn bepaald door de lokale douane en SkiWebShop heeft hier geen invloed op. Om deze reden neemt SkiWebShop geen verantwoordelijkheid voor dergelijke kosten en kunnen wij u ook niet assisteren in het invoerproces. Bij het retourneren van bestellingen blijven de betaalde invoerkosten voor uw eigen rekening, SkiWebShop kan deze niet crediteren.
  • SkiWebShop biedt geen BTW-teruggave service aan klanten met een afleveradres binnen de Europese Unie en vervolgens hun aankoop exporteren buiten de EU. Helaas kunnen wij in deze kwestie geen ondersteuning bieden.
  • Houd rekening met een verwerkingstijd van 7 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen. Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren.
  • Mocht je na 10 werkdagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Dan kijken wij met je mee. Of misschien is de bevestiging in je spambox terecht gekomen?
Landen Bijdrage retourzending Vervoerder Verwachte retourtijd
Nederland € 1,00 met ons retourlabel  PostNL Gemiddeld 5-7 werkdagen
België € 1,00 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 5-7 werkdagen
Duitsland € 1,00 met ons retourlabel  DHL Gemiddeld 2 weken
Oostenrijk, Luxemburg € 4,50 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 5-7 werkdagen
Polen € 4,50 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 2 weken
Groot-Brittannië € 12,00 met ons retourlabel DPD Gemiddeld 2 weken
Overige landen Kosten locale vervoerder  Kies je eigen vervoerder  


Retourzending volgen

Je kunt je retourpakket volgen met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat. Om je retourzending te volgen ga je naar de website van de vervoerder waarmee je je pakket hebt teruggestuurd.  Zodra de retourzending bij ons binnen is, ontvang je een email van ons.
Bewaar het verzendbewijs altijd goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

 

Defect artikel retourneren

Wij doen er alles aan om een perfect artikel te leveren. Mocht een artikel desondanks niet in orde zijn bij ontvangst, laat dit dan direct aan onze Klantenservice weten via het contactformulier. Geef een duidelijke beschrijving en stuur ook foto's mee. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over een oplossing of de verdere procedure.

 

Ski's retourneren

Wil je ski's terug sturen neem dan eerst contact op met onze Klantenservice via het contactformulier. Beschrijf hierin de reden van retour en voeg eventueel een foto toe.
Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over de verdere procedure.

 

 

Je kunt maximaal 5 producten selecteren