ALLES OVER HET RETOURNEREN VAN JE BESTELLING

 

1. Wat is de retour termijn?

Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling retour sturen, mits niet gedragen en voorzien van originele labels.

 

2. Hoe pak ik het retourpakket in?

Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug.

Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en skates mogen niet als retourdoos worden gebruikt; verpak deze doos altijd in een extra doos.

 

3. Moet ik een retourformulier meesturen?

Ja, met het retourformulier kan ons magazijn makkelijk de geretourneerde artikelen aan jouw bestelling koppelen. Het retourformulier vind je in je bestelling. Vul hierop in wat de reden van retour is en stuur dit mee in de doos.

 

4. Waar kan ik mijn retourformulier vinden?

Het retourformulier kun je terugvinden in de flyer waarop staat 'Veel plezier op de piste!'. Zit het retourformulier niet in de doos? Je kunt de bestelbevestiging die je op je mail hebt ontvangen uitprinten en hierop aangeven welke producten je wilt retourneren. Dit stop je in de doos met de artikelen die je retour stuurt.

 

5. Waar kan ik mijn retourlabel vinden?

Het retourlabel kun je terugvinden in de flyer waarop staat 'Veel plezier op de piste!'. Zit het retourlabel niet in de doos, stuur dan een email met hierin je naam en ordernummer naar [email protected] . We mailen je dan een retourlabel.

Retourformulier

6. Wat moet ik met het retourlabel doen?

Plak het retourlabel dat je bij je bestelling hebt ontvangen over het label waar je adresgegevens staan vermeld. LET OP! Plak de barcode niet over de naad heen, want dat kan ervoor zorgen dat de barcode niet goed gelezen wordt.

Breng je retourpakket naar een PostNL-punt (Nederland) of een DPD-parcelshop (België) bij jou in de buurt.

Voor een DPD-parcelshop bij jou in de buurt kijk je hier en voor een PostNL-punt hier.

 

LET OP: Bewaar je verzendbewijs
Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kun je je retourzending volgen op de website van PostNL (Nederland) of DPD (België). Je kunt dan zien of je pakket al bij ons binnen is.

Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail.

 

7. Wanneer kan ik mijn geld van de retourzending terug verwachten?

We storten het bedrag van het artikel(en) dat je terug stuurt terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt hiervan een bericht per e-mail. Houd rekening met een verwerkingstijd van 7 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen. Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren.

Mocht je na 10 werkdagen nog geen bevestiging hebben ontvangen, stuur dan een mail met je naam en ordernummer naar [email protected]. Of misschien is de bevestiging in je spambox terecht gekomen?

 

8. Is mijn retourpakket al bij jullie magazijn aangekomen?

Je kunt je retourpakket volgen met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat. Om je retourzending te volgen ga je naar de website van de vervoerder waarmee je je pakket hebt teruggestuurd.  Zodra de retourzending bij ons binnen is, ontvang je een email van ons.

Bewaar het verzendbewijs altijd goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren pakketten.

 

9. Zijn er retourkosten?

Bij skiwebshop betaal je een bijdrage van €2,00 voor het retour zenden van je pakket. Dit bedrag houden wij in bij het terugbetalen van je bestelling. Als je voor een standaardlevering gekozen hebt en deze volledige retour stuurt, ontvang je, naast het complete orderbedrag min €2,00, ook de gemaakte verzendkosten terug. Eventuele toeslagen blijven voor eigen rekening en worden niet teruggestort bij een retourzending.

Extra gemaakte verzendkosten, zoals bijvoorbeeld avondlevering, express delivery of eilandentoeslag worden niet teruggestort na het retourneren van je complete bestelling.

Landen Bijdrage retourzending Vervoerder Verwachte retourtijd
Nederland € 2,00 met ons retourlabel  PostNL Gemiddeld 5-7 werkdagen
België € 2,00 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 5-7 werkdagen
Duitsland € 2,00 met ons retourlabel  DHL Gemiddeld 2 weken
Oostenrijk, Luxemburg € 4,50 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 5-7 werkdagen
Polen € 4,50 met ons retourlabel  DPD Gemiddeld 2 weken
Groot-Brittannië € 12,00 met ons retourlabel DPD Gemiddeld 2 weken
Overige landen Kosten locale vervoerder  Kies je eigen vervoerder  

Je kunt horizontaal scrollen

10. Waarom een retourbijdrage?

Online winkelen is natuurlijk gemakkelijk, snel en flexibel. Het nadeel is wel dat als mensen ‘te veel’ bestellen en weer retour sturen dit zonde is voor het milieu. Wij willen natuurlijk nog heel lang tussen de bomen door kunnen skiën. Wij vragen een kleine bijdrage van €2,-. Daarnaast staat tegenover deze bijdrage natuurlijk ook een goede en snelle service vanuit ons. We raden je aan om te proberen alleen te bestellen wat je nodig hebt. We helpen je hierbij door je al van een zo goed mogelijk maatadvies te voorzien. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Op deze manier houden we onze mooie planeet gezond!

 

11. Kan ik een product ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk, dit heeft te maken met onze online voorraad. Wij willen in eerste instantie natuurlijk zorgen dat het gewenste ruil product geleverd kan worden. Om het product te kunnen ruilen dient het eerst in ons magazijn te zijn en hier vervolgens verwerkt te worden. Het retour verwerkingsproces kan tot 7 werkdagen in beslag nemen. Doordat er veel besteld wordt kan het gebeuren dat het product dan uitverkocht is voordat de retour is verwerkt. Door opnieuw te bestellen ben je er zeker van dat het gewenste product er nog is. Als de bestelde maat te groot of te klein valt, kun je je producten binnen 14 dagen retourneren en een nieuwe order plaatsen via de website voor het gewenste product.

 

12. Hoe kan ik een defect product retourneren?

Wij doen er alles aan om een perfect artikel te leveren. Mocht een artikel desondanks niet in orde zijn bij ontvangst, laat dit dan direct aan onze Klantenservice. Geef een duidelijke beschrijving en stuur ook foto's mee. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over een oplossing of de verdere procedure.

 

13. Kan ik ski’s retourneren?

Ja, dat kan zeker! Wil je ski's terug sturen neem dan eerst contact op met onze Klantenservice. Beschrijf hierin de reden van retour en voeg eventueel een foto toe. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met u op over de verdere procedure.

 

14. Betaal ik eilandentoeslag?

Ja, als je op een eiland woont betaal je een extra toeslag voor je verzending, de zogenaamde eilandentoeslag. De vervoerder moet hier ook extra kosten voor maken. Stuur je een artikel retour dan wordt deze toeslag niet terug gestort.

 

15. BTW-teruggave

SkiWebShop rekent geen BTW op bestellingen met een afleveradres buiten de Europese Unie. Het is echter mogelijk dat je invoerkosten moet betalen voor de producten die je hebt besteld. Deze kosten zijn bepaald door de lokale douane en SkiWebShop heeft hier geen invloed op. Om deze reden neemt SkiWebShop geen verantwoordelijkheid voor dergelijke kosten en kunnen wij je ook niet assisteren in het invoerproces. Bij het retourneren van bestellingen blijven de betaalde invoerkosten voor je eigen rekening, SkiWebShop kan deze niet crediteren.

SkiWebShop biedt geen BTW-teruggave service aan klanten met een afleveradres binnen de Europese Unie en vervolgens hun aankoop exporteren buiten de EU. Helaas kunnen wij hierbij geen ondersteuning bieden.

 

SkiWebShop verlaten? Je kunt je winkelmand bewaren voor later!